Het is nu zo mei 27, 2018 9:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 3:07 pm 
Novice

oh man! dat is flink kut! er staat trouwens wel een 323 sp te koop op marktplaats. hij vraag 300 euro dach ik. mischien is de motor wel het zelfde :D

puch z.one
vespa pk50 automatica

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 3:39 pm 
Newbie

yeah! schreef:
oh man! dat is flink kut! er staat trouwens wel een 323 sp te koop op marktplaats. hij vraag 300 euro dach ik. mischien is de motor wel het zelfde :D

zat er inderdaad wel overna te denken, maar aan de andere kant denk ik, als ik nu gewoon een nieuwer motorblok en alles koop, (staat een 1.6 van een mazda 323f zo uit mijn hoofd op marktplaats) en die er in bouw als dat mogelijk is dan heeft tie meer power etc, maar kost heel veel werk ben ik bang. maarja ben elke sloop al aant afgaan maar niemand heeft een carburateur liggen:(

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 4:13 pm 
Novice

nee dat word echt lastig ben ik bang. een als je een 1.6 van een 323f er in wilt maken. dat word ook moeilijk. dat is namelijk een injectie blok. dus dan moet alle electronische bende ook mee.

je kan dan beter een andere carburatie blok zoeken. of mischien zoeken voor een andere carb. (dubbbele webers:P)
wij hebben hier nog wel zo'n gereedschapje waar je ze mee kan synchroniseren :D

puch z.one
vespa pk50 automatica

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 4:21 pm 
Newbie

ik heb net veel gebeld enzo, op onderdelen lijn was weinig te vinden maar ik vond wel een carburateur uit 85 van een 1.5 ik gebeld, je weet nooit, hij ging voor mij zoeken, en terug bellen, had ik netwerk storing op de telefoon :roll: ik bel terug kreeg ik een collega, ze hadden een carburateur uit 85 van een 1.5 gevonden en een 1.3 dus ik d8 van yes, tot zo maar ik moet nu wachten tot ik word terug gebeld, dat duurt lang!:P

dus als ik zo een telefoontje krijg ga ik naar beuningen toe

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 4:24 pm 
Novice

goedzo! ik hoop dat het allemaal gaat lukken. wat voor carb is het trouwens? merk type?

puch z.one
vespa pk50 automatica

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 5:13 pm 
Club lid
Club lid

De 323BG is ook geleverd met carburateur, misschien passen die ook wel op jouw blok :?:

Geen Mazda meer in mijn leven :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 5:24 pm 
Novice

mischien wel inderdaad. hoewel de bfjes toch wat vaker op de sloop liggen. ik weet er nog 2 te staan hier in den haag bij een sloop waar ik vaak komt. als jij uitzoekt of dat gaat passen. dan wil ik wel kijken of ik een carb kan regelen!

puch z.one
vespa pk50 automatica

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 5:37 pm 
Club lid
Club lid

Was meer als tip bedoelt ;)

Als je er niet uitkomt zou je zelf kunnen uitzoeken of dat werkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 5:39 pm 
Novice

ik had het ook tegen de topic starter. niet dat jij yes-n moet gaan uitzoeken of zo'n carb past :P

puch z.one
vespa pk50 automatica

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 6:46 pm 
Club lid
Club lid

Aha, ik las het inderdaad niet zoals jij het nu uitlegt :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 8:39 pm 
Newbie

ik heb inmiddels een nieuwe carburateur, van de sloop uit beuningen, bedankt voor alle hulp:P, laat hem door de garage er inzetten en afstellen dat ik van het ellende af ben.
laatste tijd jakkerde de auto nogal erg, leek wel als of hij op 2 cilinders liep, zat totaal geen pit meer in, en trok niet goed. dusja hopelijk is dit volgende week voorbij, gr

ps: had even snel paar foto's van het blok genomen (filter ligt er los op, vandaar dat het niet goed zit, iv.m werk aan de carburateur)
Afbeelding
luchtslang ontbrak, dus vandeweek nieuwe gekocht, en een nieuw lucht filter

en de oude carburateur
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 8:50 pm 
Novice

fijn man! het ziet er best strak uit. als het leek dat hij op 2 cilinders liep moet je mischien even je bougies na kijken. ik denk niet dat je carb hier heel erg mee te maken kan hebben. hoe zit dat trouwens? die lucht slang op je uitlaat spruitstuk? dat is toch gewoon om de inlaat lucht wat te verwarmen. en je verbranding iets te vertragen? heb je mischien een foto van je uitlaat spruitstuk zonder die slang?

puch z.one
vespa pk50 automatica

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 9:30 pm 
Newbie

yeah! schreef:
fijn man! het ziet er best strak uit. als het leek dat hij op 2 cilinders liep moet je mischien even je bougies na kijken. ik denk niet dat je carb hier heel erg mee te maken kan hebben. hoe zit dat trouwens? die lucht slang op je uitlaat spruitstuk? dat is toch gewoon om de inlaat lucht wat te verwarmen. en je verbranding iets te vertragen? heb je mischien een foto van je uitlaat spruitstuk zonder die slang?

nou dat is voor de winterstand, kan het filter instellen dat hij nieuwe verse lucht pakt van buiten of dat dat afgesloten word en dat hij de lcuht van de motor pakt.

maar waren zoiezo al wat problemen, dus laat hem gewoon goed nakijken,

kwam op internet nog wat foto's van het zelfde model tegen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(mooi gedaan, i.p.v dat retro bruine:P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en uit nederland:
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 9:34 pm 
Novice

ohja! dat is best een slim idee!

echt leuk die wagentjes. vooral de 3 deurs. mijn ouders hebben zo'n auto gekocht toen ik geboren werd. een rode 3 deurs precies zoals die van jou.

ooit wil ik ook echt een oude mazda. maar de onderdelen zijn zo'n probleem hier in nederland.

puch z.one
vespa pk50 automatica

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 12:59 am 
Newbie

yeah! schreef:
ohja! dat is best een slim idee!

echt leuk die wagentjes. vooral de 3 deurs. mijn ouders hebben zo'n auto gekocht toen ik geboren werd. een rode 3 deurs precies zoals die van jou.

ooit wil ik ook echt een oude mazda. maar de onderdelen zijn zo'n probleem hier in nederland.

dan moet je eens naar die sloop gaan waar ik vanmiddag was, ik had hem een foto van de auto laten zien toe nzij die ooow die, heb genoeg van die rommel liggen!
ik zij van ja het was even zoeken, dus hij zij weer van dat weet jij nog niet maar voor onderdelen die er niet zijn, moet je bij Nico V.O.S zijn of zoiets dergelijks haha.
ik kan nog wel 2 gespoten voor zij schermen gebruiken want daar roest het aardig, heb zelf al een zijscherm hier in het hok liggen maar dat is kaal metaal, een nieuwe grill want deze is half gebroken al valt dat niet op en een nieuwe choke knop maar dan moet ik een nieuw touwtje trekken denk ik.

maar ik denk als je op het punt staat om zon auto te willen kopen moet je nog geduld hebben, want ze staan niet elke dag op internet.
dus als ik die van mij ooit weg doe ben je de eerste die het hoort:P

gr

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]