Het is nu di okt 16, 2018 3:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorstellen Mazda 323 P
BerichtGeplaatst: vr okt 10, 2014 11:08 am 
Offline
Newbie

Geregistreerd: zo sep 28, 2014 3:43 pm
Berichten: 2
Hallo Allen,

Ik ben Frisian uit hoe kan het ook anders Friesland. 26 jaar en heb als hobby auto de Mazda 323 P 1.3 LX uit 1998 van mijn Opa overgenomen. Deze auto met een maagdelijke kilometerstand van 44.350 km zal binnengestald worden en voor af en toe gebruikt worden.

Mijn bedoeling is om de 323 uit te rusten met de originele opties welke op de GLX standard waren.
Inmiddels ben ik in het bezit van de originele brochure en een vraagbaak echter zit ik nog met een paar vragen.

1: Elektrische ramen: Tot hoever is de kabelboom voorbereid? (De motoren heb ik inmiddels. net als de knoppen voor in de deur)
2: Centrale deurvergrendeling: Waar zit de cv module en heft iemand daar een foto van? (De motoren heb ik inmiddels maar het lijkt erop dat ik ook de deurvangers nodig ben)
3: Dashboard verlichting dimmer, hoever moet ik de kabelboom uit een glx halen en is het mogelijk voor een auto zonder toerenteller. (dimmer schakelaar heb ik)
4: Elektrische spiegels: Zit hier nog een module tussen ? of ben ik klaar als ik de bedrading uit de deur omwissel?

Een korte auto geschiedenis van mij:
In februari 2007 ben ik begonnen met deze Peugeot 106 XSI 1.4 95PK uit 1992. Gekocht met 166.000 km op te teller laten slopen met 198.750 km na er eerst een circuitdag mee te hebben gedaan. (motor opgeblazen)

Afbeelding

Vervolgens in de zomer van 2008 na een APK met 10 afkeurpunten voor de Peugeot als opvolger een Seat Ibiza 1.6 GLX uit 1997 gekocht. Deze had bij aanschaf 99.027 km gelopen. Echter heb ik deze wat korter gemaakt in een kettingbotsing bij Amsterdam. De eindkilometerstand was +/- 145.000 km.


Afbeelding


Na de kettingbotsing kon ik vanwege de lange afstanden (dagelijks Heerenveen - Amsterdam op en neer) beter een diesel gaan rijden en heb ik een Ford Focus Trend Wagon 1.6 TDCI 109 PK geimporteerd vanuit Duitsland. Deze auto heb ik van Maart 2010 tot en met November 2010 van 45.000 km tot 75.000 km gereden.


Afbeelding


In November 2010 kreeg ik een nieuwe baan waar een auto van de zaak bij was in begrepen. Keuze was er niet, er stond een Volkswagen Golf 5d Trendline 2.0 TDI 110 PK voor mij klaar met reeds 95.000 km op de klok. Deze auto heb ik van November 2010 tot en met Februari 2012 gereden. In die periode is de kilometerstand van 95.000 km tot 190.007 opgelopen.


Afbeelding


Nadat "mijn" Golf uit het leasecontract liep mocht er een nieuwe auto uitgezocht worden. Dit is een Ford Mondeo Titanium Wagon 1.6 TDCI Econetic geworden met 10 KM op de klok. Deze uit werd in Februari 2012 aan mij afgeleverd en staat vandaag op 158.563 km. Over 1.5 maand moet deze auto vervangen worden omdat het leasecontract afloopt.


Afbeelding


In de tussentijd heb ik Mei 2013 een oldtimer gekocht. Het gaat hier om een Peugeot 190 S Camionnette Tolee uit 1929. Met een 695 cc 14 pk sterk 4 cilinder benzine motor.


Afbeelding


De opvolger van mijn Ford Mondeo zal naar alle waarschijnlijkheid geen Mondeo meer worden. Het nieuwe model komt te laat en na 165.000 km wil ik wel eens wat anders proberen. Ik hoop dat mijn werkgever mij toestemming geeft een Volvo V60 D4 Momentum te leasen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling